עמדות קיוסק במסעדה ואנשים מזמינים מהם במקום לעמוד בתור

עמדות תשלום הופכות להיות הנשק הסודי למסעדות מצליחות

הטכנולוגיה מתפתחת כל כך מהר בעשור האחרון, וזה פותח בפנינו מגוון אפשרויות לשיפור וייעול העסק – כאלו אשר יכולות לחסוך עבורנו גם אלפי שקלים וכאב ראש מול פתרון תקלות בהזמנות ובניהול העסק. אחד מהמוצרים הדיגיטליים המדהימים שהוצגו בענף המזון בשנים האחרונות, הוא עמדת התשלום. 

עמדת תשלום להזמנה עצמית, הפכה להיות למרכיב עיקרי ברשתות המזון המהיר ובמסעדות. בין הרשתות הראשונות אשר התחילו להשתמש בעמדות התשלום, היו רשתות "מקדונלדס" ו"פאנרס". מסעדות עצמאיות אחרות באותה תקופה, היססו להכניס עמדת תשלום לרשת שלהם. למרות זאת, עם הזמן עמדות תשלום הפכו להיות יותר פופולריות בענף המזון וההשפעות שלהן החלו להניב תוצאות מאוד רווחיות.

מגפת הקורונה שינתה באופן משמעותי את פני ענף המזון ואת הצורה בה בעלי מסעדות מסתכלים על עמדות התשלום. מה שנחשב בעבר לטכנולוגיה יקרה וייחודית, כיום זמין עבור כולם ונחשב לפתרון האולטימטיבי. בין היתר יעיל גם להפחתת המגע בין צוות המסעדה ללקוחות, על מנת לשמור על סביבה סטרילית ולמנוע הדבקה.

שמירה על בריאות הצוות והלקוחות במסעדה זהו לא היתרון היחידי. עמדות התשלום גם עזרו רבות למסעדות בהפחתת זמן ההמתנה בתור, לשיפור ביצוע ההזמנה ללא טעויות והכי חשוב סייעו בהגדלת ההכנסות של המסעדה. אילו הם יתרונות שכל בעל עסק רוצה ליהנות מהם.

עמדות קיוסק בסניף במקדונלדס
תור במסעדה אשר בייט טכנולוגיה יכולה לחסוך באמצעות עמדת קיוסק

אז מהי בעצם עמדת התשלום להזמנה עצמית?

כמו שיכולתם וודאי לנחש מהשם, עמדות התשלום נותנות ללקוח את האפשרות והכוח לבצע את ההזמנה ולשלם עליה בכוחות עצמו. כמו עמדות תשלום הקיימות כיום בשופרסל, רק שכאן במיוחד עבור מסעדות, בתי קפה ודוכני אוכל מהיר.

עמדת תשלום כוללת מסך מגע עם ממשק קל ונוח עבור כל לקוח, חווית ההזמנה כולה מתרחשת במסך של עמדת התשלום. ההזמנה מתחילה מהשאלה הפשוטה "לשבת או לקחת?", לאחר שהלקוח מבצע את החלטתו מוצג לפניו התפריט המלאה של העסק. התפריט מוצג בצורה מאוד מרשימה, צבעונית עם תמונות של המנות השונות שעוזרות ללקוח לבחור את המנה שהוא רוצה בצורה מהירה וקלה.

המטרה של עמדת תשלום היא לעזור ללקוחות ליהנות משירות קל ומהנה יותר, כאשר המנות מוצגות על פני המסך בגדול וברור, זה יכול ליצור רעב גדול יותר מצד הלקוח ולסייע לו בבחירת המנה. הכל נראה הרבה יותר נגיש וקל עבור הלקוח, ומכאן שעיניו הן אלו המזמינות ולא החשיבה האמיתית על המוצר שרצה בהכרח להזמין מלכתחילה. 

בנוסף לכך, ישנה אפשרות בעזרת העמדה להציע ללקוח מבצעים מיוחדים או הטבות שיוכלו לעזור לכם בהגדלת המכירות של המסעדה. לאחר מכן, כאשר הלקוח מסיים את השלמת ההזמנה, מוצגת בפניו האפשרות לבחירת אמצעי התשלום על ההזמנה שביצע, והוא יכול לשלם ישירות במקום בעמדה באמצעות כרטיס אשראי או מזומן.

הדמיה של עמדת קיוסק

למה עמדות תשלום הן הדבר הבא בענף המזון?

כפי שהוזכר, עמדות התשלום הן לא מוצר טכנולוגי חדש, גם לפני מגפת הקורונה המון רשתות גדולות השתמשו בעמדות ומהר מאוד הפיקו מהם הצלחה רבה. מקדונלדס דיווחו שרשתות שהכניסו אליהם עמדות תשלום חוו עליה של 6%-5% במכירות. לדוגמא, כאשר מסעדת "צ'ילי" השתמשו בעמדת הקיוסק, המכירות אצלם עלו ב-20%.

הסיבה האמיתית לעליה במכירות במסעדות עם עמדות התשלום, היא בעקבות שינוי התנהגות הלקוח המודרני. רוב הלקוחות החלו כבר להתרגל להזמנה פשוטה ומהירה באינטרנט, כעת הם מצפים לאותה עצמאות, שליטה ובחירה עצמית כשהם מגיעים למסעדה ומבצעים הזמנה. עמדות התשלום נבנו במיוחד עבור מטרות אלו. העיצוב שלהן ייחודי ופשוט, וכך גם חווית המשתמש נוחה ומהירה. כתוצאה מכך הם עמדות התשלום בהחלט מתאימות את עצמן ללקוח המודרני.

מחקר שבוצע על ידי "Tillster" מצא שלקוחות בגילאים שונים, היו להוטים להשתמש בעמדות התשלום. בנוסף לכך, 65% מהלקוחות אמרו שהם יבקרו יותר במסעדות שיש בהן את העמדות. 30% מהלקוחות אמרו שהם מעדיפים לבצע הזמנה בעמדת תשלום מאשר בעזרת קופאי או מלצר.

בזמן שבעלי העסקים בענף המזון התחילו להתחמם על הרעיון של עמדות התשלום בעסק, השפעתה של מגפת הקורונה גרמה לעלייה משמעותית בשימוש בכלים טכנולוגיים. תחילה היתרון המוביל היה, העובדה שזה מצמצם דרסטית את ההידבקות במגפה, ונותן את האפשרות להמשיך למכור מהעסק למרות מגפת הקורונה.

למרות שישנו שימוש רב בעמדות ונגיעות רבות במסך, רובן בנויות כיום בצורה כזו שנוחה לניקוי. בנוסף לכך, ברוב המקומות מוסיפים לצד העמדה מגבונים או ג'יל לחיטוי הידיים לפני ואחרי השימוש בעמדה כדי לשמור על בריאותם של לקוחות המסעדה.

פחות עובדים ויותר רווח עסקי

עד לפני כמה חודשים ויש מקומות שעד כה, השימוש בעובדים רבים עבור מספר משרות במסעדה או בעסק שלכם, היה הכרחי ומחייב עבור הצלחת העסק ועבור הכנסה בטוחה. אך עם זאת, ככל שהיו יותר עובדים, כך גם ההוצאות גברו וכנראה לא פעם שהעובדים לא סיפקו את העבודה אשר ציפיתם לה או הייתם זקוקים. 

לא תמיד העובדים יזכרו להציע עבור הלקוחות את מגוון ההטבות והמבצעים של המסעדה, או יתעכבו עם ביצוע ההזמנה והשירות לא יספק את הלקוח ומכאן זה יפגע ישירות בהכנסות העסק. או במקרים בהם יש קופות בעסק ויש רק עובד אחד אשר אחראי לתור ארוך של אנשים רעבים, אנחנו לא צריכים להזכיר לכם לאיזה בלאגן כספי זה עלול להוביל ובטח של לקוחות אשר לא ירצו לחזור שוב לעסק. 

עמדות תשלום הן בעצם הפתרון המושלם, עבור כל אותן בעיות אשר צפות בכל עסק בענף המזון כבר שנים רבות. עמדה אחת אשר מעניקה את מגוון השירותים בצורה היעילה והנוחה ביותר עבור כל לקוח. ניהול המסעדה הופך לפרודוקטיבי יותר ובעקבות כך גם החלוקה הנכונה של העובדים לייעול העבודה, יש יותר זמן עבור שיפור השירות כאשר עמדת התשלום עונה על הצרכים של חלק מהלקוחות המגיעים למסעדה.

 

לסיכום, עמדות תשלום הופכות להיות הדבר הבא בטכנולוגיה בענף המזון. בנוסף לתפריטים הדגיטליים, האפליקציות ואתר הזמנות שגם נהיו מאוד מודרניים אצל המסעדות. המטרה היא להנגיש ללקוח את חווית ההזמנה בדרך הכי פשוטה ומהירה כדי לבצע מינימום טעויות ולקבל כמה שיותר הזמנות במקסימום זמן.

חשבתם על להכניס עמדת תשלום לבית העסק שלכם? בזכות "בייט טכנולוגיה" התהליך נהיה קל ומהיר ומאוד משתלם לכיס.
"בייט טכנולוגיה" היא חברה המתמחה בפתרונות דיגיטליים לענף המזון. אחד הפתרונות שהם מציעים היא עמדת הקיוסק. תוכלו לקבל עמדה לעסק שלכם בקלות. לקבלת הצעת מחיר – לחצו כאן

שאלות ותשובות

לכל עסק המגיע מענף המזון, אם זה בית קפה, מסעדה, דוכן אוכל מהיר וכו'. כל בעל עסק אשר רוצה לייעל את ניהול העסק שלו וליצור חוויה נוחה, מהנה ויעילה יותר עבור הלקוחות צריך עמדת תשלום. את העמדה ניתן להציב בכל מקום, אם זה מחוץ למסעדה בכניסה, בצמוד לאחד הקירות או על סטנד היכן שיהיה ללקוחות הכי נוח בשטח המסעדה. 

אין ספק כי הטאבלטים הם פתרון יעיל עבור לקוחות בעת ביצוע הזמנה, אך עם זאת אין אפשרות לבצע הזמנה ישירות דרך הטאבלט אלא רק כאשר מלצר מגיע ישירות אל הלקוח על מנת לקחת ממנו את ההזמנה אשר בחר. לעומת זאת, בעמדת תשלום הלקוחות יוכלו ליהנות מתפריט גדול יותר ולבצע את ההזמנה ללא המתנה לנותן שירות ולשלם ישירות במקום.

דרך מערכת הניהול של "בייט טכנולוגיה", תוכלו להיות מעודכנים בנוגע לכל דבר אשר קורה במסעדה מהזמנה אשר מתבצעת באותו רגע ועד חוסרים במלאי. בנוסף, דרך המערכת ישנה אפשרות לשלוט על ההטבות והודעות הפוש אשר הלוקחות שלכם יקבלו, אם בזמן ביצוע ההזמנה או לאחר שכבר הזמינו בעבר ואתם רוצים לפנק אותם על מנת שיגיעו שוב.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

פוסטים קשורים

לקוחה מתלוננת

איך להתמודד עם לקוחות בררנים

"אני יכול לקבל את ההמבורגר שלי בלי עגבניות עם אקסטרה מיונז, גבינה ללא גלוטן ותוודא שזה לא נוגע בשום בוטנים על הדרך". אם יצא לך

מסעדה

העתיד של המסעדות

מגפת הקורונה גרמה לטלטלה למסעדות בתפניות בלתי צפויות. להכריח את כל המסעדות בעולם לסגור את המסעדה באופן זמני או להרגיל את המסעדה לאיסוף עצמי ומשלוחים