pylyp-sukhenko-y-XZf_TNRms-unsplash

חולמים לפתוח מסעדה? זו הדרך שלכם להצליח

אלפי עסקים ביניהם מסעדות, נפתחים ונסגרים מדי שנה, כל בעל עסק מגיע עם רעיון דומה או אחר ומנסה את מזלו בענף המסעדנות. פתיחת מסעדה או בית קפה נראת כמו הזדמנות מעולה, טעימה ורווחית עבור המון ישראלים בארץ, אך השאלה היא האם העסק הזה הוא באמת רווחי ואיך אפשר להפוך אותו לעסק עובד ומצליח באמת? כל התשובות במאמר שכאן לפניכם.

מיקום וקונספט מנצח 

על מנת להתחיל בכלל לפתח את הרעיון שלכם, אתם צריכים לבוא עם בסיס חזק מאוד, ואנחנו לא מדברים רק על הכישרון העסקי שלכם או הניסיון שלכם במטבח, אלא תוכנית מקצועית ומסודרת בה אתם יודעים בדיוק מהו המיקום בו אתם רוצים שהעסק שלכם יצמח ומה הדבר שיהפוך אתכם לייחודיים וטובים יותר לעומת המתחרים, בעצם למצוא את הקונספט שינצח את השוק.

כאשר תדעו בדיוק מיהו קהל היעד שלכם ואילו מנות אתם עומדים להציע לו, יהיה לכם הרבה יותר קל להתגבש על מיקום אפשרי וקונספט שעל פיו תלכו על מנת לספק לאותו קהל את המקום המפתיע והקולינרי הטוב ביותר שהם יכלו להיות בו, בעצם לנגיש את עצמכם בכל דרך לקהל היעד.

היום הרוב זה עניין של נראות, אנשים שמגיעים כיום למסעדה מצפים לקבל חוויה שלמה שלא כוללת בהכרח רק את האוכל הטעים. הם מצפים למקום מודרני בעיצוב מרהיב שמצטלם טוב וגם למנות שיראו טוב בתמונה ו"יעברו מסך". הלקוחות שלכם רוצים לקבל חווית בילוי יוצאת דופן שתחזיר אותם שוב והתמונות ברשתות החברתיות ימליצו בעצמן לאנשים נוספים. 

איך להתמודד עם כל אתגר?

פתיחת עסק יכולה להיות חוויה מפחידה ומאתגרת, זה דורש מסירות ועבודה קשה על מנת שזה יצליח אבל הדרך לשם היא לגמרי אפשרית כל עוד אתם יודעים כיצד להתנהל מול כל אתגר ונפילה בצורה הטובה והיעילה ביותר. בשביל שתוכלו להתמודד עם כל בעיה בדרך, תגיעו מוכנים כבר מראש. תבצעו סקר שוק רחב על המתחרים ועל כל האתגרים אשר עלולים לבוא בדרך, ותכינו לעצמכם תוכנית מסודרת שתסייע לכם בהתמודדות ברגעי האמת. 

נקודות חשובות להקמת מסעדה

הקמת עסק עצמאי בעיקר כזה הנוגע בתחום המזון זה בהחלט צעד מרגש, בעיקר עבור אנשים שאהבתם למטבח היא עזה או צעירים שאוהבים את תחום המסעדנות וזה החלום הגדול ביותר שלהם. זהו תהליך לא קל, אך עם הנקודות שנציין כאן לפניכם, תוכלו לכוון למסלול עם אחוזי הצלחה גבוהים הרבה יותר. 

  • הקמת תפריט – המקום אליו הקונספט והמסר שלכם מתרכזים וגם כל המטעמים המגוונים והמגרים שיש לכם להציע עבור קהל הלקוחות, מה שהופך את התפריט שלכם למשימה החשובה ביותר בעסק. הלקוחות רוצים שקיפות מלאה של המטבח אל מולם, לדעת מהם חומרי הגלם בכל מנה, פירוט מספק, מחיר מדויק ותמונה מגרה לצד זה זהו יתרון משמעותי. 
  • שיווק העסק – אל תהיו מיושנים ותאמינו בשיווק האנושי בלבד של 'מפה לאוזן', אנחנו בשנת 2022 הדברים כבר מזמן לא עובדים כמו בעבר. כיום הכלי השיווקי החזק ביותר שיוכל לייצר עבורכם כמעט את כלל ההכנסות והרווחים, זה הדיגיטל (האינטרנט, הרשתות החברתיות, הניידים וכדומה). שיווק מפוצץ יכול להתקיים רק על ידי אתר או אפליקציה למסעדה שלכם, רק לשם קהל היעד שלכם יגיע כאשר הוא רעב.
  • ייעול כח אדם – נקודה נוספת חשובה שאסור לפספס, היא הדגש על אופן ההתנהלות והניהול במסעדה שלכם. אחרי האפליקציה והאתר שלכם, הכוח השני החזק ביותר הוא העובדים, הם אלו אשר ימצאו רוב הזמן בהתקשרות עם הלקוחות במסעדה ומייצגים את מי שאתם ואת המוצר שמאחוריו אתם עומדים. וודאו כי העובדים שלכם מוכשרים לעבודה הזו וכי אין בזבוז מיותר של כח אדם במסעדה, זה יחסוך לכם משמעותית. 
 
אחרי שיש לכם את כל זה, ופעלתם בדרך הנכונה על פי תוכנית מסודרת, אתם יכולים להיות בטוחים שעם הזמן הקושי הניהולי רק ירד משמעותית, בעיקר כאשר יש לכם את אינטרנט או אפליקציה שיעשו עבורכם את רוב העבודה בכל שעות היום והלילה. 

שתפו פוסט זה

פוסטים קשורים