תמונות אוכל

13 אסטרטגיות שיווק למסעדה שלך באינסטגרם

בימים האלו הדרך הכי טובה שיכירו את המסעדה שלך זה להפוך ל "אושיית אינסטגרם". אינסטגרם היא אפליקציית שיתוף תמונות וסרטונים שהפכה לאחת הפלטפורמות המובילות של המדיה החברתית. שיווק המסעדה באינסטגרם הפך לטרנד שרק הולך וגדל ברחבי העולם. עם אסטרטגיות שיווק למסעדה תוכל להשיג לקוחות חדשים דרך הפלטפורמה. אחרי הכל מי לא אוהב תמונות מדהימות של אוכל?

בתור מסעדן, נוכחות במדיה החברתית זה מהלך חכם למסעדה שלך. בהתחשב בכך שבאינסטרם יש יותר ממיליארד משתמשים ו80% מהם עוקבים אחרי משתמשים עסקיים כולל מסעדות.

ובעקבות מגפת הקורונה שיווק המסעדה באינסטגרם נהייתה הצלחה גדולה מאוד. נמצא ששעות הפעילות באינסטגרם עלה דרסטית על ידי המשתמשים בתקופת הקורונה. לכן חשוב שלמסעדה שלך תיהיה נוכחות איפה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים הכי הרבה.

כמעט 50 אחוז מהגולשים באינסטגרם דיווחו שביקרו בפעם הראשונה במסעדה לאחר שראו פוסטים שלהם במדיה החברתית. מה שאומר ששיווק באינסטגרם זוהי דרך מעולה להביא לקוחות חדשים לדלת של המסעדה שלך.

אסטרטגיות שיווק לאינסטגרם ציול תמונה של מנה

אסטרטגיות השיווק לאינסטגרם

1. עודד את הלקוח לעקוב אחרי הפרופיל שלך

הקל על הלקוחות שלך במסעדה למצוא את הפרופיל שלך. זה לא אמור להיות קשה בשבילם למצוא את המסעדה שלך באינסטגרם. הפוך את הפרופיל שלך למשהו שאי אפשר לפספס. על ידי הוספת שם הפרופיל "@שםהפרופיל" על התפריט שלכם או אם יש לכם לוח מחיק במקום אסטרטגי שתוכלו לכתוב עליו את האשטאג שהלקוחות שלכם לא יפספסו אותו. בפעולה זו תוכל לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות האינסטגרמיים שלך. מה שיעודד אותם ליצור תמונות במסעדה שלך ולשתף אותם במדיה החברתית.

2. הישאר במעורבות עם העוקבים שלך ותגמל אותם

המדיה החברתית זה הרבה יותר מאשר להשיג הרבה עוקבים לפרופיל שלך. עליך ליצור תחושה של קהילה עם הלקוחות שלך על ידי אינטראקציה איתם בפלטפורמה ונתינת תגמול מסויים בעקבות המעורבות שהם נותנים עם המסעדה שלך.

למעלה מ80% מהעסקים רואים במעורבות כנתון מאוד חשוב באינסטגרם. נתון זה הוא מאוד הגיוני בהתחשב בעובדה שאנשים נוטעים להראות מעורבות באינסטגרם פי 4 מאשר בפלטפורמה של הפייסבוק.

הנה כמה טיפים שתוכל לבצע כדי להראות לעוקבים שלך קצת חיבה ולקדם את המעורבות איתם בפרופיל שלך:

  • הגב בתמונות שהפרופיל שלך מתוייג בהם.
  • שתף את הסטורי שהלקוחות שלך מעלים בביקור במסעדה שלך.
  • צור תחרויות באינסטגרם ועודד את העוקבים שלך להשתתף בהם. לדוגמא: בקש מהם לפרסם תמונה של הארוחה האחרונה שלהם במסעדה שלך כדי לזכות בארוחה בחינם.

3. השתמש בהאשטגים רלוונטים

כל מסעדה שמשווקת את עצמה באינסטגרם יודעת שאחד הדרכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים בפלטפורמה זה שימוש נכון בהאשטגים. לדוגמא, תוכל לתאר את התמונה #אוכל או את המסעדה והאיזור שלה #מסעדהבחיפה או את האוכל שהמסעדה שלך מוכרת #פיצה #סושי וכו'…

תוכל גם לבדוק באיזה האשטאג משתמשים הכי הרבה שקשור לנישה של המסעדה שלך כדי יותר לטרגט את הקהל שרלוונטי לך ולא להיאבד בהאשטאג שהשימוש בו רב מאוד.
לדוגמא השימוש במילה #מסעדה מוצפת יותר בתוכן שסביר להניח שהפוסט שלך ילך לאיבוד תחת האשטאג הזה. אבל אם תשתמש במילה #מסעדהבחיפה שהשימוש בה פחות רב הפוסט שלך יוכל להופיע תחת האשטאג ועדין להופיע לעוקבים שמחפשים את האשטאג הזה .

4. פרסם תמונות מושכות של אוכל

אתה לא צריך להיות צלם מקצועי כדי להיות מומחה לשיווק מסעדות באינסטגרם. אבל אתה כן צריך להשקיע יותר זמן ומאמץ בפייד של המסעדה שלך כדי לגרום לעוקבים להפסיק את הגלילה ולהיעצר על התמונה שלך.

אם אתה מחפש דרכים כדי לתפוס את תשומת הלב של העוקבים שלך הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל:

  • שים לב שהתמונות שלך ממוקדות על מה שבאמת חשוב – האוכל שלך. שים לך שאין מסביב דברים שהם לא רלוונטים לתמונה או מעמיסים עליה.
  • שפר את איכות התמונות שלך עם ניסיון של תאורות שינות בצילום.
  • צלם את המנות שלך מלמעלה כדי לגרום למנה לבלוט.
  • הבלט את הצדדים המיוחדים במסעדה שלך – אם יש לך קיר צבעוני ולא שגרתי או איור מיוחד דאג להשתמש בו בצילום של התמונות שלך.

5. שלב את המיתוג של המסעדה שלך

השיווק של המסעדה שלך באינסטגרם מצריך יותר עבודה מרק לפרסם תמונות יפות. תוודא שהפרופיל שלך נראה ומרגיש כמו המסעדה שלך כדי שהלקוחות יזהו את הפרופיל שלך בקלות. השתמש בלוגו, בצבעי המיתוג והשפה של המסעדה שלך בפוסטים שאתה מפרסם. בפעולה זו תיצור נוכחות ייחודית ותעזור ליצור אמון במותג שלך.

כמה טיפים כדי לשלב את מיתוג המסעדה באינסטגרם:

  • הישאר עם פלטה קבועה של צבעי המיתוג של המסעדה שלך.
  • השתמש בפונט של המיתוג שלך בפוסטים שמשלבים טקסט.
  • תשקף בתמונות שלך את האופי של המסעדה שלך. לדוגמא, אם המסעדה שלך כיפית תדאג לשדר את זה בתמונות שאתה מפרסם.

6. שתף פעולה עם אושיות רשת

שיתוף פעולה עם אושיות רשת כמו אומנים או בלוגרים של אוכל זאת דרך יציבה לתת בוסט לפרופיל שלך באינסטגרם. השיתוף פעולה איתם יכול גם להביא אליך קהל גדול יותר. לעומת הקהל שתוכל להשיג לבד על ידי יצירת אמון בין האושייה להמלצה שלו על המסעדה שלך.

קחו לדוגמא את  Sorry Coffee Co. הם יצרו קשר עם אומנים שיצרו בשבילם כוסות ייחודיות והם התחילו לפרסם תמונות של הכוסות בפרופיל שלהם. והתוצאה? הרבה בלוגרים מהאינסטגרם הגיעו לבית קפה כדי לרכוש ולצלם את הכוסות הייחודיות שהם יצרו. ותארו לך כמה חשיפה נוצרה מהכוסות האלו.

7. השתמש בסרטונים ובלייבים

יותר מרבע מהתוכן שאתה מפרסם באינסטגרם צריך להיות תוכן של וידיאו. כך עולה ממחקר שפורסם ב"Beambox". זה לא אומר שאתה צריך לרכוש שירות של צלם וידיאו מקצועי. שחק עם שתי האופציות שיש באינסטגרם לפרסום סרטונים:

  • סטורי באינסטגרם – השתמש בסטורי כדי לשתף מבצעים שבועיים, תחרויות ועדכונים. תוכל להשתמש בסטורי גם כדי להוביל את העוקבים שלך בלינק בסטורי להזמנה אונליין.
  • לייב באינסטגרם – באמצעות הלייב תוכל לתת מבט יותר מעמיק למסעדה שלך ותוכל לשתף עם העוקבים שלך את הרגעים במסעדה גם בלי שהם יהיו נוכחים בה. נסה לערב בלייבים את הצוות שלך אפילו תתן לשף המסעדה לדבר ישירות לעוקבים שלך. תוכל אפילו לתת הצצה למנה חדשה שעומדת לצאת במסעדה שלך.

8. צור הייליטס של הסטורי

לעומת סטורי רגילים שנעלמים מהפיד של העוקבים שלך אחרי 24 שעות. הסטורי שאתה שם בהייליטס נשאר בפרופיל שלך ויש להם גישה אליו בכל זמן שירצו. ההייליטס זה דרך נהדרת להראות ללקוחות פוטנציאליים את המסעדה שלך. לשתף עדכונים כמו מנה חדשה או לשתף את המנות האהובות על הלקוחות שלך ועוד..

טיפ: תצור כיסוי להייליטס בעיצוב המתאים למיתוג המסעדה שלך. הם נראים יותר טוב בפייד שלך מאשר תמונות רנדומליות שמופיעות שם מסטורי שהעלת.

9. תזמן את הפוסטים שלך בזמן הנכון

תיתן לעוקבים שלך את מה שהם רוצים בזמן שהם רוצים את זה. זוהי הדרך הבטוחה להגיע לעוקבים שלך בזמן שהם הכי פעילים בפלטפורמה.

מחקרים מראים שהזמן הכי טוב לפרסם במדיה החברתית זה בזמן שאנשים רעבים. השעות הם – 9 בבוקר, 1 בצהרים, 8 בערב. הזמן הכי מתאים שהתמונה שלך תופיע ללקוחות הפטנציאליים שלך. לפני שהם בוחרים את הארוחה הבאה שלהם. פרסום פוסט או סטורי בשעות האלו יעלו את הסיכוי שהעוקבים שלך יגיעו למסעדה שלך או יבצעו משלוח בעקבות הפוסט שפרסמת.

10. תניע את העוקבים שלך לבצע הזמנה אונליין מהמסעדה שלך

אסטרטגיות השיווק של המסעדה שלך צריכות להשתדרג עם הזמן, והזמנה באונליין זה חובה לכל מסעדה. במיוחד בתקופת הקורונה עם כל ההסגרים וההנחיות. המטרה היא לגרום ללוקחות הפוטנציאליים שלך בפלטפורמה להזמין ישירות מהמסעדה שלך בדרך מהירה וקלה.

למשל עם אתר ההזמנות של בייט טכנולוגיה אתה יכול להטמיע את הלינק ישירות בסטורי שלך או בביו בפרופיל שלך. הלינק יפנה את הלקוח הפוטנציאלי ישירות להזמנה מהמסעדה שלך. שאתה שם את הלינק במקום נגיש לעוקבים שלך, העוקב לא צריך לצאת מהפלטפורמה ולהתחיל לחפש את האתר של המסעדה שלך בגוגל. הלינק למסעדה נמצא ישירות בפרופיל שלך. בלחיצה אחת הוא יכול לבצע את ההזמנה מהמסעדה ישירות מהפרופיל באינסטגרם שלך.

לקוחה מזמינה ממסעדה באמצעות אסטרטגיות שיווק למסעדה

11. תהיה זמין ללקוחות שלך בתיבת ההודעות באינסטגרם

יותר מ70% מהלקוחות ימליצו על מסעדה שנותנת להם מענה בהודעות באינסטגרם. נשמע הגיוני נכון? מתי הייתה הפעם האחרונה שהרגשת בנוח שמישהו התעלם מההודעות שלך במדיה החברתית או אפילו שהתעלמו ממך בחנות או במסעדה? סביר להניח שאף פעם.

המסקנה שאפשר להסיק – אל תזניח את תיבת ההודעות שלך באינסטגרם. תבדוק את התיבה לעיתים קרובות ותיתן מענה שיעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלך. השאלות יכולות להיות פשוטות כמו " האם אתם עושים משלוחים?" או " עד מתי אתם פתוחים?". נסה לענות מהר ולפני שתשים לב כבר תפנה את הלקוח הבא שלך מהאינסטגרם לפתח המסעדה שלך.

12. חקור את הפרסום הממומן באינסטגרם

הימים שהיינו משתמשים ברדיו או או בעיתון כדי לפרסם משהו ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים נעלמו. הפרסום הממומן באינסטגרם יכול לעזור לך להגדיל את החשיפה שלך ולהגיע ללקוחות חדשים. תוכל גם לטרגט ספציפי אנשים שביקרו באתר של המסעדה שלך או בעמוד באינסטגרם שלך. הסיכוי שאנשים שכן היו באינטרקציה עם העסק שלך באינטרנט יבצעו הזמנה גדול יותר מהאנשים שלא היה באינטרקציה בכלל עם המסעדה שלך באינטרנט.

הפרסום הממומן באינסטגרם נגיש מאוד מבחינה כלכלית, אז אין צורך לדאוג מ"חור בכיס" שאתה משתמש בפרסום ממומן.

13 תהיה יצירתי עם הצוות שלך

כמו בכל אסטרטגיות שיווק למסעדה – ככל שאתה תערב יותר אנשים הפרסום שלך באינסטגרם יהיה חזק יותר. במיוחד את הצוות שלך. תשאל אותם איזה מותגים תפסו את העין שלהם בזמן האחרון ואיך הם עשו זאת כדי לקחת השראה לפרסום שלך באינסטגרם.

לבחור אנשים ספציפיים מהצוות שלך שינהלו את האינסטגרם של המסעדה זה צעד חכם, אבל זה אף פעם לא מזיק לשאול עוד אנשים כדי לקבל עוד השראה ורעיונות חדשים לפרסום שלך.

ישיבה עם צוות לגבי אסטרטגיות שיווק למסעדה

לסיכום,
אינסטגרם זוהי בהחלט פלטפורמת שיווק חזקה מאוד למסעדה שלך, והנוכחות בה הוא בהחלט חובה.
ביישום אסטרטגיות שיווק למסעדה שלך שנתנו לך במאמר תוכל לקחת את הפרופיל שלך לרמה אחרת. וכמובן תוכל גם לפנות לאיש מקצוע שיבנה לך אסטרטגיות שיווק למסעדה וינהל את הפרסום שלך במדיה החברתית. אבל אם עוד לא פתחת משתמש זה הזמן.

וכמובן אם יש לך נוכחות במדיה החברתית המסעדה שלך חייבת אתר הזמנות כדי להפנות את העוקבים שלך להזמנה מהירה דרך האינסטגרם. בייט טכנולוגיה מציעה פתרונות טכנולוגיים לענף המזון ואחד מהפתרונות שהם מציעים זה אתר הזמנות בשמירה על מיתוג המסעדה שלך.
מעוניין בהצעת מחיר לאתר הזמנות למסעדה שלך? לחץ כאן

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

פוסטים קשורים

לקוחה מתלוננת

איך להתמודד עם לקוחות בררנים

"אני יכול לקבל את ההמבורגר שלי בלי עגבניות עם אקסטרה מיונז, גבינה ללא גלוטן ותוודא שזה לא נוגע בשום בוטנים על הדרך". אם יצא לך

מסעדה

העתיד של המסעדות

מגפת הקורונה גרמה לטלטלה למסעדות בתפניות בלתי צפויות. להכריח את כל המסעדות בעולם לסגור את המסעדה באופן זמני או להרגיל את המסעדה לאיסוף עצמי ומשלוחים