מסעדה

העתיד של המסעדות

מגפת הקורונה גרמה לטלטלה למסעדות בתפניות בלתי צפויות. להכריח את כל המסעדות בעולם לסגור את המסעדה באופן זמני או להרגיל את המסעדה לאיסוף עצמי ומשלוחים בלבד. בגלל הצורך למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להניב הכנסות, עתיד המסעדות עשוי להיות במגמה שהחלה לפני מספר שנים – מטבחי רפאים ומסעדות רפאים.

אף על פי שאף אחד לא באמת יודע איך תראה ענף המסעדות לאחר המגפה, מסעדות רפאים בהחלט נשארות אופציה פופולרית. מסעדת רפאים לא נראית כמו מסעדה רגילה, אין שולחנות, מלצרים, מארחים, עמדות וכו'. רוב העובדים הם טבחים ושליחים. עם המציאות החדשה של המשלוחים והאיסוף העצמי. מסעדות רפאים בהחלט משתלבות יפה בתקופת המגפה ועם איך שזה נראה הם כאן כדי להישאר גם אחרי.

עתיד המסעדות כאיסוף עצמי ומשלוחים.


מה זה מסעדת רפאים?

מסעדת רפאים מכילה את המטבח בלבד עם צוות טבחים ושליחים שדואגים להביא את המשלוחים ישירות מהמטבח ללקוח. אין בהם את איזור האכילה שיש במסעדות רגילות. בדרך כלל הם מתמקמות בחדרי אוכל של בתי מלון או משתמשים במטבח במסעדה שאין בה שימוש. מסביר יוני פורת בראיון בYent "לא כל מטבחי הרפאים שלנו יהיו ממוקמים במטבחים של מלונות. בפתח תקווה, למשל, אנחנו שוכרים מטבח פנוי שהיה פעם מסעדה. בכל מקרה, אנחנו מכוונים למטבחים של מלונות עסקים, כי שם המטבח אינו פעיל כמעט, מלבד בשעות הבוקר המוקדמות. אלה מלונות שלא מגישים ארוחות צהריים ולא ארוחת ערב".

עקרון מסעדות הרפאים זה הסעדה באמצעות משלוחים בלבד. הלקוח מבצע את ההזמנה באתר הזמנות, בטלפון או דרך אפליקציות.

טבח במטבח מסעדה עובד במסעדת רפאים לאחר השלכות הקורונה

4 ההיתרונות במסעדת רפאים

1. חיסכון בעלויות

ההתנהלות של מסעדת פראים מתנהלת בשטח קטן בהרבה יותר ממסעדה רגילה כיוון שכל מה שהיא צריכה כדי להציע את המנות שלה זה המטבח. כיוון שבמסעדת רפאים מעסיקים בעיקר טבחים אין צורך בצוות מסעדה גדול וזה חוסך את העלויות של משרות כגון: מלצר, מארח, מנהל משמרת וכו'..

חיסכון משמעותי זה יעיל מאוד במיוחד בהשלכות של תקופת הקורונה, המסעדה יכולה לשגשג בלי להוציא הרבה כסף על התחזוקה שלה.

2.מיקום המסעדה

השכירות במקומות המרכזיים בעיר לבעלי מסעדות מאוד גבוהה כיוון שהמקום והתעבורה בו מאוד פופלרית. בעקבות הקורונה מסעדות רבות לא יוכלות להרשות לעצמם לשלם הון על שכירות חודשית או בכלל. מממצאים חדשים מראים שמתוך 4 מסעדות כנראה ש1 מהם לא תפתח שוב בעקבות הקורונה.
לבעלי מסעדת רפאים קיים מבחר יותר גדול כי מיקום המסעדה לא משפיע על השגשוג שלהם מכיוון שהם עובדים על משלוחים בלבד בהגעה עד לבית הלקוח.

3. הסתגלות מהירה

מכיוון שהתפריט של מסעדות הרפאים קיים רק באונליין. במידה וצריך שינוי בתפריט או שיש טרנדים חדשים בענף המזון. מאוד קל לבצע את השינוי שצריך ולהסתגל אליו. אין צורך בעיצוב מחדש ובהדפסה של התפריטים החדשים. כל מה שהם צריכים לעשות זה לשנות את התפריט בכמה הקלקות באינטרנט.

מכיוון שהקורונה גרמה לשינוי דרסטי במסעדות המאלץ אותם להשתמש בעיקר במשלוחים ובאיסוף עצמי הם גם צריכים להתאים את המנות לכך שיהיו מתאימות לאריזות המשלוחים. וכמובן לדאוג שהמנה תגיע ללקוח בצורה הכי נקייה ומסודרת שיש.


4. פחות סיכון

לפני שהמגפה הגיעה, ענף המסעדנות כבר היה פגוע לפי הסטטסטיקות של ענף המזון. מדווחים שכ- 60% מהמסעדות נסגרות או משנות בעלות בשנה הראשונה לעסקים ו- 80% בחמשת השנים הראשונות. עבור הקמת מסעדה פיזית עם מאות אלפי שקלים שמושקעים. פתיחת מסעדה פיזית היא בהחלט צעד נועז.

עתיד המסעדות

קיים חוסר וודאות רב לגבי השלכות הקורונה לגבי ענף המסעדנות והתנהגות הסועדים בטווח הארוך. כרגע, אנחנו רואים ארנקים סגורים וחשש מאכילה במקום במסעדה. ובנוסף לכך קימיים ההגבלות של התו הירוק.

מי שהתחסן סביר להניח שלא יחשוש לאכול בחוץ ואפילו יקפוץ על ההזדמנות ויהנה שוב מהחוויה של האכילה בחוץ. אבל כמובן שצריך לקחת בחשבון את האנשים שלא בחרו להתחסן וזה בהחלט קהל גדול של לקוחות שבעלי המסעדות יכולים להפסיד. לכן הם חייבים להמשיך ולהנגיש את המסעדה למשלוחים ואיסוף עצמי גם לאחר החיסונים ופתיחת האפשרות לישיבה במקום.

עתיד המסעדוח עבר לאונליין



במקומות אחרים ברחבי העולם מסעדות עדין פועלות כ"מסעדות רפאים" המבצעות משלוחים ישירות לבית הלקוח. בעקבות תקופת הקורונה הרבה מסעדות נחשפו לשיטה החדשה של "מסעדת רפאים".ניתנה להם האפשרות לבחון תנאים עסקיים שונים, ולהסתגל לתנאים חדשים שפחות מסתמכים על חווית הסעודה.

כאשר הקורונה ממשיכה לשנות את ההיבט של ענף המסעדנות. למסעדות רפאים יש היתרונות רבים המאפשרים להם להמשיך לפעול בכל מצב. או שהם יהיו הבסיס לשינוי דרסטי בעתיד המסעדות.






שתפו פוסט זה

פוסטים קשורים